Monday, April 19, 2010

..::Keindahan BersamaMu SMK SERENDAH::..


Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani
In the Name of Allah the Most Gracious and the Most Merciful


..:: Barisan Pengendali::..

KMKY: Kak Nina
In-Team: Kak Nina
MAM 1: Ummi Ida
MAM 2: Semua Pengendali dan Fasilitator
Hijrah: Kak Nina
RKSK: Ummi Ida
PeLaptop: Kak Aina & Abg Ama
PemVideo: Pak Kay

No Pesawat: KRJ 100410
Pramugari: Kak Nurull,Kak Atul,Kak Fatin,Kak Yus,Kak Aina,Kak Dayah a.k.a K.d, Kak Lin, Kak Asiah
Pramugara: Abg Zam,Pak Uteh,2 org Alumni Adk2 sayang SMK Serendah
Penumpang: Adik2 Kasih SMK Serendah

Alhamdulillah,setelah berkonvoi dengan 3 kenderaan pada hari jumaat 9/4/2010, akhirnya kami tiba di serendah sekitar jam 12mlm. Kami disambut oleh ummi dan pak uteh dan dibawa ke pejabat JIM Serendah. Sesi TOT (Training Of Trainers) ringkas oleh Kak Nina pada semua Fasilitator.

Pagi esoknya, Kami tiba di SMK Serendah. Kami telah diberi amanah untuk menyantuni adik-adik KASIH. Istimewanya KBM kali ni disertai oleh adik-adik KASIH sahaja. Seramai 105 adik-adik KASIH semuanya telah pun selamat terbang bersama pesawat KRJ 100410. Sebelum ni Team KBM KL telah menyantuni adik-adik SAYANG pada 29/01/10.

Program dimulakan dengan slot KMKY telah dibawa oleh Kak Nina yang sangat2 CERIA dengan tagline “Besarr Punyeerr…. I Like…..”, kelihatan adik-adik kasih sangat bersemangat dan “sporting gilerr” mengikuti slot ini. Seusai minum air teh (bukan minum pagi :-p), program diteruskan lagi dengan slot ARMY YELL. Adik-adik kasih sungguh bersemangat melakukan army yell mereka. SYABAS diucapkan.



Seusai makan nasi ditengah hari dan solat zohor berjemaah, slot IN-TEAM dijalankan, slot ini dikendalikan oleh Kak Nina. Suasana bertukar syahdu, nampaknya ia sangat terkesan pada setiap adik-adik kasih. Ada adik-adik kasih yang berani meluahkan perasaan dan dengan ikhlas meminta maaf pada sahabatnya. Harap persahabatan kalian kekal hingga ke akhir hanyat. Slot Badan Cergas Otak Cergas seperti biasa dibawa oleh semua kakak-kakak fasi yang sangat ceria.


Indahnya Pesahabatan itu Jika Kerana ALLAH


Selesai solat isya’ berjemaah, Ummi Ida bersama-sama adik-adik kasih dibawa mengembara didalam slot Meniti Angin Malam 1 (MAM1) bagi sama-sama merasai nikmat indahnya bersama Allah, Rasulullah saw,ibu and ayah. Alhamdulillah, syukur kehadrat Allah SWT, kerana mendapat adik-adik kasih yang sungguh mudah disantuni sehingga 1 peristiwa yang sangat tidak dijangkakan oleh Ummi Ida dan semua fasi-fasi seta guru-guru. Seuasai MAM1, slot Meniti Angin Malam 2 (MAM2) dijalankan dengan bantuan dari semua fasi-fasi dan pak-pak dari Serendah.

Pada esok harinya, dua program selari berlangsung, slot RKSK, ibubapa telah bersama dengan Ummi Ida di Surau Sekolah dan slot HIJRAH, adik-adik kasih bersama Kak Nina dan kakak2 fasi di bilik Kaunseling. Kehadiran ibubapa pada hari tersebut adalah kira-kira 40% dari jumlah sebenar peserta. Tepat jam 11.45 tgah hari adik-adik kasih telah dibawa ke surau sekolah untuk bertemu dengan ibu dan ayah masing-masing. Selesai perkongsian dari adik-adik kasih serta ibu dan ayah, sedikit ucapan dari YDP JIM Wanita Serendah dan Pengetua sekolah bagi penutup majlis.Jazakumullah Khairan Khatira kepada semua yang terlibat secara langsung atau tidak. Semoga Allah membalas segala jasa dan sedikit usaha kita ini dikira diakhirat kelak.InsyaAllah…..
SLOT Hijrah Bersama Kak Nina


Barisan fasi-fasi dan guru-guru… (^_^)

SEMOGA SEMUA “MENYERLAH JAUH DARI YANG BIASA

0 comments: