Tuesday, August 26, 2008

KBM PEWARIS

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang..

Alhamdulillah, syukur yg tak tak terhingga dipanjatkan kepada Allah SWT atas segala nikmat dan kurniaan yg diberikanNya, dapat juga kami meneruskan satu lagi misi dakwah melalui program KBM. Pada hari jumaat dan sabtu yang lepas, bersamaan dengan 22 dan 23 Ogos 2008, sekali lagi kami berpeluang untuk mengadakan KBM di Sekolah Menengah Islam Al-Amin tetapi kali ni KBM versi PEWARIS JIM. Seramai 30 orang peserta yang terdiri daripada 18 orang adik kasih dan 12 orang adik sayang. Terdapat beberapa orang pengendali dan fasi yang terlibat. Antaranya, Pak Andak, Pak Ngah, Pak Long, Pak Kay, Abg Wan, Abg Ibrahim, Abg Yasser, Abg Zam, Mak Andak, Ummi ida, Kak Nina, Kak Mia, Anjang Kila dan Alang Atie.

Seperti biasa, program dimulakan dengan slot KMKY yang dikendalikan oleh kak nina. Pada awalnya adik2 semua kelihatan seperti tidak berperasaan..hehe. Namun program tetap diteruskan juga sehinggalah pada sesi army yell, suasana mula riuh rendah dengan gelagat para peserta. Ditambah pula dengan aksi-aksi para fasilitator dalam menggayakan army yell mereka. Sesi perkongsian kali ini dimeriahkan dengan tiga orang kembar tak seiras, yang mana salah seorang dari mereka telah menceritakan keseluruhan perjalanan program pada pagi tersebut ditambah dengan perasaan beliau ketika setiap aktiviti dijalankan. Sangat mencuit hati!

Selepas solat jumaat di masjid yang berdekatan, program diteruskan dengan slot inteam yang dikendalikan oleh kak nina sekali lagi. Untuk sesi riadah pula, adik-adik sayang telah dibawa beriadah diluar dewan dan dikendalikan oleh Abg Ibrahim dan Abg Yasser. Manakala adik-adik kasih pula didewan bersama-sama Kak Mia, Kak Nina dan Alang Atie. Pada malamnya, slot MAM 1 dibawa oleh Pak long dan MAM 2 pula oleh pak ngah dan kak nina.

Keesokan hari, para peserta dihidangkan dengan beberapa video pasar malam yg tak dapat ditayangkan pada malam sebelumnya kerana kesuntukan masa. Para peserta begitu teruja melihat aksi masing-masing. Sekitar jam 9 pagi, slot MKMS untuk ibubapa pun dimulakan seperti biasa oleh ummi ida dan pada masa yang sama slot hijrah berlangsung ditempat yang berasingan dan dikendalikan oleh anjang kila. Kemudian sesi pertemuan dikendalikan oleh kak nina dan diakhiri dengan slot perkongsian. Sekali lagi si kembar 3 bangun berkongsi. Suasana menjadi riuh rendah dengan gelak tawa peserta dan ibubapa yang hadir. Seperti biasa, Ulwan, salah seorang dari mereka telah berkongsi setiap peristiwa yang beliau alami sepanjang program. Rasanya sharing yang paling panjang dan lama yang kami pernah dengar dari peserta KBM KL. Juga sharing daripada si kecil Ma'allim Munirah Samsuri, peserta paling muda (11 tahun) yang sangat berani dan petah berbicara.


Kak Mia : Maaf, ana xsmpat nak ambil gmbar masa prgram ni.. so, kte tengok video jela ye.. (^_^)

video

1 comments:

A Taqiyuddin said...

HAHAHA nama Ulwan ada, nama saya mana Kak? KEMBAR TAK SEIRAS haha, funnyyy