Wednesday, June 25, 2008

..::Report KBM Aktivis Jim Pahang::..

*Assalamualaikum..actually reprt was done by K.Nurul Damia..i'm just doing the favour posting it in this blog..njoy their experiences in Pahang k!!(copy n paste je..)

Bismillahirrahmanirraheem..

SABTU (22 JUN 2008)

Alhamdulillah, pada 21 dan 22 jun yang lepas, team kbm kl telah menjayakan satu lagi projek kbm aktivis di Kuantan Tembeling Resort. Kami bertolak pada hari jumaat malam dengan dua buah kereta. Antara Ajk yang terlibat untuk kbm kali ini ialah pak andak, pak kay, pak bee, makcik aisyah, kak nina, kak sod dan kak mia. Kami tiba di Kuantan agak lewat dan terus ke rumah YDP JIM Kuantan, Akh Husni serta terus menjalankan kerja2 menyiapkan bahan2 program.


Pagi berikutnya kami bergegas ke tempat program memandangkan kami belum sempat kesana pada malam smlm. Tapi rasanya xdelah bergegas sangat kot. Kali ni akhwat yang siap awal. Ikhwah masih lg menjamu selera dengan relaxnya. Apatah lagi menu yang dihidangkan pagi tu adalah nasi goreng panas dan kuih-muih yg baru dibeli oleh akh husni. Sampai di dewan resort tu, Alhamdulillah, kemudahan semua ok. Cuma meja2 saje yang perlu dialihkan ke tempat lain. Kami dibantu oleh pekerja2 resort tersebut menjadikan kerja2 menyusun bertambah cepat.


Peserta mula hadir. Tapi jumlahnya tidak begitu ramai. Tunggu dan tunggu, akhirnya sampai juga walaupun agak lewat. Mungkin krn kebanyakkan peserta datang bersama family masing2 menyebabkan kelewatan. Jumlah peserta sekitar 39 orang termasuk yang keluar masuk. Program bermula sekitar jam 9.30 pagi dengan bacaan Al-Quran dan ucapan serta perasmian oleh ydp jim pahang, akh samsuddin. Jam 10 pagi, pak lang mengambil alih program. Dimulakan dengan KMKY, . Slot inteam tak dapat dibuat pada hari pertama kerana masa yang tidak mencukupi.

antara peserta yg hadir

Selesai solat maghrib dan isya' berjemaah, peserta berkumpul semula ke dalam dewan untuk tazkirah dan diteruskan dengan slot MAM 1. Slot kali ni telah diubahsuai sedikit oleh paklang memandangkan peserta bukan hanya dikalangan aktivis malah kanak-kanak dan remaja juga turut serta. MAM 1 versi family ni kelihatan semakin menarik dan unik dipenghujungnya .

antara peserta2 ikhwah..

Untuk slot MAM2, ibu bapa diminta menghantar anak2 ke bilik masing dan berkumpul semula didewan. Jumlah peserta pada slot MAM2 agak berkurangan, terutamanya di bahagian akhwat. Mungkin ramai yg menemani anak2 di bilik.AHAD (22 JUN 2008)

Pagi tu dapat dua mesej. Dari pak kay dan makcik faridah. Makcik bgtau yg hari ni birthday pak kay. Dan pak kay pulak bg mesej supaya doakan dia di hari lahir ni.. InsyaAllah, moga segala yang dihajati akan telaksana.Ameen.. Pagi ni paklang mulakan dengan review balik apa yg telah dilalui semalam. Program berakhir dengan ucapan dan penyampaian hadiah kepada pengendali serta sijil kematian kepada wakil peserta. Dan seterusnya sesi bergambar didepan banner baru KBM..(^_^)

Fasi & pengedali pose di depan banner baru;p

Balik tu team kbm kl telah sempat singgah ke chalet akh Wan di Maran utk celebrate birthday pak kay. Hehe, sangat meriah walaupun xramai. Kami dihidangkan dengan kek coklat 'Special 4 Pak Kay' , dan kuih muih yang di import dari luar negara..hehe, bukan senang nak rasa kuih dari India..


Pak kay nk ptong kek pn sempat pose..heheh..dgn abg Wan n Pak Andak
Happy Birthday Pak Kay!!

bestnyer dorg makan2 kek ye..huhu..

Malam tu singgah solat maghrib+isya' di RnR Temerloh sambil menikmati gulai ikan patin yang pak kay sebut2 dari dalam kereta lg.. Dah kenyang ape lagi..bertolak balik ke kl. Ana dan kak nina xdibenarkan tidur. Makcik faridah dah pesan kat kami supaya tengok2kan pak kay, nanti minda bawah sedar die pulak yang drive mcm kat telok mas hari tu..huhu, menakutkan!!

Ok that's all..maaf atas segala salah dan silap..moga kita semua terus diberi kekuatan utk meneruskan tugas2 dakwah ni dan terus Menyerlah Jauh Dari Yang Lain..ops, silap.. Jauh dari yang Biasa..hehe.. (^_^)

Ilalliqa'…

Reported by:Nurul Damia

Posted by:Alang Atie

alang atie:jeles tgk tmpt KBM dorg...tp bangga KBM KL da ke Pahang..Menyerlah Jauh Dr yg Biasa!!!

k.sodd n k,mia pose kat balkoni..

4 comments:

Anonymous said...

Salam..
huhu, tenQ atie cz tolg letak kn kt blog ni..baru je nk post, tgk2 da ade..

Pndai die mengolah crite dr gmbr2 tu..hehe..bgus2!

jazakillah..(^_^)

Anonymous said...

alamak..sory k.mia..kite bace kt bwh report tu..mntk tlg sape2 tlg post kan kat blog..kite pn post ler..so sory t'potong line..huhu...

Anonymous said...

xpe2 atie..mmg nk mtk tolg korang pun ari 2..ingatkn xde org yg msukkn, tp tbe2 dah ade..huhu. Alhamdulillah..syoknye2..hehe.

rujuk surat beranak said...

huh~ bile cite program kbm yg kat masjid muaz nk ade? rindu btol laa time uh~ mmg syok ah.