Wednesday, July 21, 2010

KBM Kembali di SMK Bangsar


KBM Kembali SMK Bangsar


Alhamdulillah, syukur kepada Allah atas kesempatan yang diberikan kepada kami maka pada 20 Julai 2010, team KBM KL yang terdiri dari Abg Bai, Pak Long, Mak Long, Kak Yong dan Kak Musyi telah berkesempatan berkunjung ke SMK Bangsar KL untuk program KBM Kembali. Lebih kurang jam 9.00 pagi, kami tiba di SMK Bangsar dan ketibaan kami disambut mesra oleh Ustazah Aisyah. Adik-adik kasih dan sayang semuanya sudah setia menanti di dalam dewan.

Pak Long sedang memberi ucap alu-aluan


Program dimulakan dengan ucap alu-aluan dari Pak Long mewakili KBM KL juga Badan Kebajikan Islam Telekom (BAKIT) di mana BAKIT telah menaja program KBM di SMK Bangsar pada 8 dan 9 Mei 2010 yang lalu. (KRJ 080510)

Adik-adik kasih dan sayang yang hadir...


Program diteruskan oleh Abang Bai yang mengajak adik-adik untuk mengimbau kembali program KBM yang telah mereka lalui. Seterusnya amereka dipertontonkan dengan video klip program KBM yang lalu. Sambil menonton, mereka turut sama melagukan nasyid Satu Tekad, Jalinan dan Teman Sejati.

Abg Bai sedang beraksi...


Seterusnya, adik-adik kasih dan sayang telah dikongsikan beberapa tips untuk mengekalkan perubahan. Mereka juga diminta untuk menyenaraikan apa sahaja perubahan yang telah mereka lakukan selepas mengikuti program KBM pada Mei yang lalu. Seterusnya beberapa orang adik-adik kasih dan sayang telah berkongsi di hadapan rakan-rakan mereka tentang perubahan-perubahan yang telah mereka lakukan.

Seorang adik sayang sedang berkongsi perubahan-perubahan
positif yang telah dilakukan


Seterusnya adik-adik kasih dan sayang turut dipertontonkan klip video slot Pertemuan untuk membawa adik-adik mengimbau kembali saat-saat penuh bermakna itu dan menegaskan kembali harapan dan impian ibu bapa mereka terhadap diri mereka. Di penghujung slot, adik-adik kasih dan sayang bersama-sama menyanyikan lagu 'Titian Kejayaan' secara beramai-ramai. Program diakhiri dengan bacaan doa oleh Abg Bai dan diaminkan oleh semua yang berada di dalam dewan.

Menyanyikan lagu 'Titian Kejayaan' bersama-sama


Bacaan doa dari Abg Bai yang diaminkan oleh semua yang berada di dalam dewan


Terima kasih diucapkan kepada pihak sekolah terutamanya Ustazah Aisyah di atas kerjasama dan peluang yang diberikan kepada team KBM KL untuk mengadakan program KBM Kembali di SMK Bangsar. Harapan kami agar adik-adik kasih dan sayang terus menyerlah jauh dari biasa... ^_^


Disediakan oleh: Kak Yong

0 comments: