Wednesday, November 12, 2008

Berangkatnya Seorang Pejuang!!!

Baim @ Ibrahim

Semalam kami dari kolej Intisar, Kajang bersama beberapa orang lagi sahabat pergi ke KLIA untuk mengiringi keberangkatan seorang sahabat yang tak sampai 5 bulan kami berkenalan. Sahabat itu ialah Ibrahim bin Hussein @ Baim. Baim pulang semula ke Ardul Kinanah untuk meneruskan pembelajarannya setelah bercuti musim panas di Mesir.


Kami bertolak dari Kajang pada jam 2230 dengan menaiki van kepunyaan Eming. Kami tiba di KLIA sejam kemudian. Kami tunggu hampir sejam barulah Baim, Pak Andak dan Mak Andak sampai. Baim selesaikan urusannya barulah kami bermesra-mesra sekejap.


Flight Baim pukul 2 pagi.. Lebih kurang pukul 1.30 pg , Kami bersalaman dengan Baim dan sempat bergambar bersama. Kami tanya " Baim, bila anta nak balik Malaysia lagi ? Ataupun anta tunggu kitorang kat sana.. " Agak sayu bila kami semua tengok Baim berpelukan dengan ibunda tercinta.


Setelah selesai operasi pengiringan pergi, Pak Andak ajak kami semua makan-makan di medan selera Bandar Salak Tinggi. Kami sempat ber'kopi radix' dan ber'char kuew tiaw' bersama.


Lepas kami semua balik ke Kajang dan melelapkan mata pada jam 0400.


Diambil dari blog Abang KU@Anas

Di'post' dan di'edit'oleh Kak Yong

Kak Yong: hari tu masa Una dan Ali balik, 5 orang akhwat ikut menghantar ke KLIA. Kali ni Baim balik, ikhwah dari intisar pula yang hantar ke KLIA. Indah kan ukhwah ni? Walaupun pertemuan tu dalam tempoh yang sangat singkat tapi kemanisan ukhwah itu telah dapat dirasai bersama...

0 comments: